Dunia sentiasa berputar mengikut paksinya begitu juga dengan kehidupan, sekiranya kita leka dengan apa yang diperintahkan maka beringatlah dunia hanya sementara, hanya seketika waktu untuk dimusnahkan oleh pencipta-Nya. Maka dengan itu manusia hanya mampu melihat tanpa sempat untuk bertaubat kepada Allah S.W.T. Kita wajib melakukan perubahan walaupun sedikit sekurang-kurangnya kita berusaha untuk berubah dan meletakkan perjalanan kehidupan pada landasan yang betul. Moga perubahan yang kita lakukan beroleh ketenangan serta dirahmati oleh Allah S.W.T.-iluvislam

Wednesday, March 21, 2012

Andai aku bersama kalian...

Andai aku bersama kalian
Akan ku disisi menemani kalian
Menghadapi apa yang kalian tempuhi
merasai tiap zarah yang kalian rasakan

andai aku bersama kalian
Akan ku papah beban kalian bersama
Akan ku ikut pikul tanggungjawab yang tergalas di bahu kalian
hingga tercapai segala matlamat kita

Andai aku bersama kalian
akan ku bisikkan kata-kata semangat
akan ku dorong kalian saat tersungkur
akan ku bangkitkan jiwa-jiwa agar kembali pada rabbnya


Andai aku bersama kalian
Akan ku usap air mata yang mengalir
Kesakitan itu aku juga turut merasai
kesengsaraan kalian aku ingin berkongsi bersama


andai aku bersama kalian
andai kalian rebah tak bangun-bangun
aku rela menjadi galang gantinya
akan ku sahut bendera perjuangan itu

Apakah daya aku tak mampu menemani kalian
atas komitmen lain yang tak bisa dielakkan
hanya tidak putus-putus ku kirimkan doa
Agar Allah sentiasa bersama kalian

No comments:

Post a Comment