Dunia sentiasa berputar mengikut paksinya begitu juga dengan kehidupan, sekiranya kita leka dengan apa yang diperintahkan maka beringatlah dunia hanya sementara, hanya seketika waktu untuk dimusnahkan oleh pencipta-Nya. Maka dengan itu manusia hanya mampu melihat tanpa sempat untuk bertaubat kepada Allah S.W.T. Kita wajib melakukan perubahan walaupun sedikit sekurang-kurangnya kita berusaha untuk berubah dan meletakkan perjalanan kehidupan pada landasan yang betul. Moga perubahan yang kita lakukan beroleh ketenangan serta dirahmati oleh Allah S.W.T.-iluvislam

Tuesday, April 10, 2012

Allah, beri aku kekuatan


Bismillahhirahmanirrahim…
Permohonan ampun ku rayu pada yang maha Esa atas segala kekurangan diri.  Juga buat sahabat-sahabiah andai diri ini melukakan hati kalian.

 Jujur aku tidak selincah dahulu
Aku tidak selantang masa dulu

Aku masih bertatih dalam jalan dakwah ini
Aku masih ambil masa memahami waqie di sini

Seratus peratus perubahan rutin mahasiswa ijazah
Menggamit keseronokan waktu asasi yang takkan kembali

Aku risau andai kedepanan aku megundang spekulasi
Apalagi andai riak mula bercambah dalam diri

Padahal kitab pun tak habis ditadah lagi
Masih berjuta ilmu yang harus aku pelajari

Tapi jiwa dan semangat ini masih yang sama
Ikrar itu tetap terngia-ngia walau nafsu terkadang meraih simpati

Daie sejati tidak akan mengalah dengan mehnah
Redha ALLAH diraih demi syurga yang telah dijanji

Akan ku bangkit dari kelesuan ini dan kebantutan ini
Doakan aku agar terus menjadi hamba yang taat dengan perintahNya

Pimpinlah aku dalam meniti perjalanan ini
Ingatkanlah ku andai aku tersalah langkah dalam perjuangan ini

TERIMA KASIH SEMUA YANG MEMAHAMI
SYUKURKU PADANYA MASIH BERI PELUANG PERBAIKI DIRI

Wallahu’alam…

1 comment:

  1. keep it up kak...perjuangan itu tak pernah berakhir kan??^^barakalahufik^^

    ReplyDelete