Dunia sentiasa berputar mengikut paksinya begitu juga dengan kehidupan, sekiranya kita leka dengan apa yang diperintahkan maka beringatlah dunia hanya sementara, hanya seketika waktu untuk dimusnahkan oleh pencipta-Nya. Maka dengan itu manusia hanya mampu melihat tanpa sempat untuk bertaubat kepada Allah S.W.T. Kita wajib melakukan perubahan walaupun sedikit sekurang-kurangnya kita berusaha untuk berubah dan meletakkan perjalanan kehidupan pada landasan yang betul. Moga perubahan yang kita lakukan beroleh ketenangan serta dirahmati oleh Allah S.W.T.-iluvislam

Sunday, January 30, 2011

Syukurku pada nikmatMu

alhamdulillah,segala puji bagi allah
yang menciptakan bumi dan seisinya
bertapa hebatnya kekuasaanMu
tiada yang mampu menandingiMu
hanya engkau tuhan yang disembah

ya allah yg maha penyayang
andai bisa aku menulis surat cinta kepadamu
inginku lakarkan ribuan ucapan terima kasih
atas setiap nikmat yang Kau berikan
walau aku sering lupa dan terlalai

setiap kali aku menadah tangan
memohon kepadaMu berharap meminta
tidak sekali Kau lupakan
sentiasa saja Kau makbulkan
dalam seketika walau menuntut kesabaran

aku bersyukur ya Allah kepadaMu
setiap perubahan ke arah kebaikan
yang ku tasbihkan dalam hajatku
Kau jadikan kenyataan di alam realiti
seakan ia semua mimpi indah di syurgawi

walau aku ini hamba lupa
walau aku ini hamba lalai
seringkali tak bersyukur dengan nikmatMu
seringkali terhanyut dengan arus dunia yang menipu
terkadang selalu melupakanMu
namun Kau tidak sekali melupakanku

dalam diulit mimpi indah
pasti terselit ujian dan tarbiyyah
tidak sekali Kau biarkan
iman sepi tanpa diuji 
kerna dakwah menuntut pengorbanan
tak lari dari kemanisan dan keperitan 
janjiMu pasti bantuanMu tiba 

wahai allah hanya kepadamu kami memohon
kuatkanlah hati kami di jalan ini
sabarkan kami jangan sekali putus asa
satukanlah hati-hati kami semua
dengan tali ikatan akidah yang satu ini
istiqomah dan marakanlah langkah kami


No comments:

Post a Comment