Dunia sentiasa berputar mengikut paksinya begitu juga dengan kehidupan, sekiranya kita leka dengan apa yang diperintahkan maka beringatlah dunia hanya sementara, hanya seketika waktu untuk dimusnahkan oleh pencipta-Nya. Maka dengan itu manusia hanya mampu melihat tanpa sempat untuk bertaubat kepada Allah S.W.T. Kita wajib melakukan perubahan walaupun sedikit sekurang-kurangnya kita berusaha untuk berubah dan meletakkan perjalanan kehidupan pada landasan yang betul. Moga perubahan yang kita lakukan beroleh ketenangan serta dirahmati oleh Allah S.W.T.-iluvislam

Monday, January 24, 2011

Maafkan aku...

dengan nama allah yang maha penyayang
yang mengizinkan aku melakar
agar dapat diluahkan segala rasa hati
biar luka ini terawat kembali

bukan ku tak sedar kelukaan mereka
bukan aku menidakkan mereka punya hati
bukan ku tak cuba menyelami
memahami setiap jiwa dan hati mereka
mungkin aku belum cukup tega
untuk mendekati jiwa-jiwa ini

ya allah yang tuhanku
aku ini hamba hina
seringkali melakukan kesalahan
maka ampunkan aku
aku takut ke neraka
namun aku tak layak ke syurga


wahai hati-hati yang bersamaku
maaf seandainya aku menguris hatimu
bilamana kata-kataku kasar bahasa
terkesan dilubuk hatimu
maaf atas kesilapan perhitunganku 

tapi ketahuilah aku sayang kepadamu
aku tegur bukan kerna benci
tapi kerna cinta yang tersemai antara kita
yang ku ukir atas nama allah
tidak ku biarkan kalian tersesat jalan
seandainya tersalah pilihan

No comments:

Post a Comment